El conseyeru de Presidencia, Guillermo Martínez, y la conseyera d’Educación, Cultura y Deporte, Ana González, presentaron güei en rueda de prensa l’anteproyectu de Llei del Principáu d’Asturies del consorciu pa la xestión de les escueles infantiles d’Asturies, que va ser aldericáu na Xunta Xeneral del Principáu. Esta midida ta estrechamente rellacionada coles estratexes de conciliación de la vida llaboral y familiar que desenvuelve’l Gobiernu del Principáu (centraes nel impulsu de les polítiques d’igualdá y nel afitamientu de la rede de servicios públicos) y coles iniciatives polítiques autonómiques pa combatir el cayente demográficu qu’afecta a numberoses rexones europees, ente elles Asturies.
Tal que recordó’l conseyeru de Presidencia, el Gobiernu del Principáu empecipió distintes llínees de collaboración a nivel nacional y européu pa faer frente a los retos demográficos, como l’alianza que caltien coles comunidaes de Galicia, Aragón, Estremadura, Castiella-La Mancha y Castiella y Llión o la integración na Macrorregión del Sudoeste Européu (RESOE).
Amás, trabaya na definición d’un Pactu Demográficu 2015-2025 que pretende impulsar les polítiques d’igualdá d’oportunidaes pa compensar l’amenorgamientu de la población activa, afondar na conciliación de la vida familiar y llaboral, encetar l’avieyamientu activu como una oportunidá de meyora de la calidá de vida y promover la solidad intergeneracional, ente otros oxetivos. Asturies ye, al pie de Galicia y Castiella y Llión, la tercer comunidá autónoma que diseña una estratexa específica en relación cola dinámica demográfica.
En relación col diseñu d’estes polítiques, l’oxetivu de la nueva normativa ye centralizar la xestión de la rede pública d’escueles de 0 a 3 años pa dexar l’accesu de los potenciales usuarios en condiciones d’igualdá y llograr la mayor implantanción posible al dexar la entrada de los entes local que lu deseyen. El consorciu va tar adscritu al Principáu d’Asturies y suxetu al so réxime económico y presupuestario. El nuevu ente va dexar una xestión más eficiente de los recursos públicos y va facilitar la xestión uniforme del personal que, a día de güei, cuenta con un réxime xurídicu distintu en función del conceyu nel qu’empreste los sos servicios.
Na actualidá, estes escueles xestionar por aciu el Plan d’Ordenación d’Escueles de Primer Ciclu d’Educación Infantil, aprobáu por Conseyu de Gobiernu de 25 d’abril de 2002. Tres más d’una década de puesta en funcionamientu, l’oxetivu de la tasa de cobertoria que prevía’l plan nun se cumplió.
Coles mesmes, reparar enclinos escontra la perda de la cohesión ya igualdá d’accesu de la población, según los conceyos de residencia, y de dispersión de les cualidaes relevantes del serviciu en función de les singularidaes locales:
· La xestión de la plantiya (el cursu 2014-2015 cuenta con 522 técnicos d’Educación Infantil) foise esmuciendo escontra’l réxime llaboral de cada entidá local. Esto xeneró una creciente diversidá de situaciones en materia retributiva, de xornada o condiciones llaborales. Tamién se creó una distorsión pa caltener hasta 38 bolses d’empléu territorialmente separaes.
· Producióse una dispersión de prioridaes de conteníos nos servicios educativos que se repara tantu nos medios didácticos, como nos medios esternos de tipu sociocultural (xuegos, escursiones…)
· Tamién se xeneró una dispersión de conteníos nel serviciu de comedor (réxime de comíes, precios y horarios d’asistencia).
· Esisten diferencies na aplicación de réxime xeneral de les aportaciones de les families en función de la so renta (reparar nel establecimientu de criterios locales de valoración de la renta, procedimientu de cálculu, usu d’indicadores, réxime de exenciones y bonificaciones y preciu públicu final).
· Reparar singularidaes nel procesu d’almisión y matriculación del alumnáu
Nesti contestu, el Principáu consideró necesariu pasar a una homogénera regulación rexonal pa frenar l’enclín a la perda de cohesión nel sentíu d’igualdá y accesu a los servicios públicos con independencia del llugar de residencia.
Asina, la figura del consorciu con participación municipal considérase la opción más fayadiza al dexar la collaboración y participación de toles entidaes comenenciudes.
La figura del consorciu
El consorciu ye un ente con personalidá xurídica, patrimoniu y tesorería propios por aciu el que s’articula la cooperación y participación del Principáu d’Asturies y de los conceyos que voluntariamente integrar pa la xestión conxunta integral del serviciu públicu educativu de les escueles infantiles.
La xestión y prestación de los servicios llevar a cabu directamente’l consorciu. L’ámbitu territorial va ser el de los conceyos que s’integren. El consorciu tien como finalidá principal la xestión integral de les escueles infantiles y l’atención educativa y asistencial de los menores de tres año coles mires de:
· Promover, en collaboración coles families, el desenvolvimientu integral del menor por aciu la so formación y socialización, el so bienestar psicofísico y el desenvolvimientu de toles sos potencialidaes afeutives, senso-motores, cognitives, relacionales y sociales.
· Promover una educación preventivo y compensador de desigualdaes procurando l’atención a los más desfavorecidos social o personalmente, en busca de la equidad.
· Faer posible l’accesu a un serviciu de calter educativu y asistencial calidable a la población de les zones rurales.
¿Cuálos son les principales competencies del consorciu?
· L’estudiu de les necesidaes relatives a l’atención educativa y asistencial de los menores de tres año y l’ellaboración de los planes y proyectos que s’envaloren oportunos.
· La determinación y/o execución de les obres d’adecuación ya instalaciones que puedan ser necesaries pa la prestación del serviciu
· La fixación de la cuantía de les tarifes o precios, que van ser uniformes en tol ámbitu del consorciu.
· El siguimientu y control de los centros nos qu’empreste serviciu
¿Cómo s’entama?
Va Tar integráu por una Xunta Xeneral, un conseyu d’alministración, la presidencia y una Dirección Xeneral. (El conseyu d’alministración va poder crear una comisión delegada). Tamién va esistir una Secretaría Xeneral.
La Xunta Xeneral va tar integrada, amás de pol presidente del Consorciu, por un representante designáu pol Conseyu de Gobiernu del Principáu d’Asturies y un representante de cada unu de los conceyos integraos.
El Conseyu d’Alministración va tar integráu por siete vocales designaos pol Conseyu de Gobiernu d’ente l’alministración del Principáu; trés vocales en representación de los conceyos integraos a propuesta de la Federación Asturiana de Conceyos; un vocal en representación de los sindicatos de los servicios públicos d’enseñanza más representativos y un vocal en representación de les asociaciones de padres y madres d’alumnos.