Les obres de construcción de la Estación Depuradora d’Agües Residuales (EDAR) n’Onís, con un presupuestu de 1,7 millones d’euros, van empezar primero que termine l’añu, según anunció esta mañana la conseyera de Fomentu, Ordenación del Territoriu y Mediu Ambiente, Belén Fernández.
Fernández, que visitó’l conceyu acompañada pol director xeneral calidable Ambiental, Manuel Gutiérrez, y l’alcalde d’Onís, José Manuel Abeledo, esplicó que los trabayos se licitaron el pasáu 10 d’ochobre y que nesti momentu tán na fase de presentación d’ufiertes pa darréu axudicar les obres. Belén Fernández resaltó que se trata d’una actuación cola que’l Principáu pretende ameyorar la calidá de les agües del conceyu y desaniciar en parte’l retayu lleváu a cabu pol Gobiernu d’España nes actuaciones del Plan ENAGUA, que dexaba a Onís ensin nenguna de les obres de saneamientu comprometíes primeramente.
Coles mesmes, la titular de Mediu Ambiente anunció qu’el so departamentu va llevar a cabu n’anguaño la renovación de la trayida d’agües a La Reabollada, una actuación menor pero bien demandada pol conceyu. La obra cunta con un prepuesto de 31.168,15 euros y va anovar los dos traíes que comuniquen los manantiales col depósitu de La Candanosa, según la conducción que distribúi l’agua potable dende’l depósitu hasta’l citáu barriu de La Candanosa. En total actuará sobre un kilómetru de tubería. Envalórase que l’actuación va beneficiar a unos 141 habitantes.
Les obres de la depuradora d’Onís
Les obres de construcción d’una depuradora en Benia d’Onís cunten con presupuestu de 1.750.000 euros y un plazu d’execución de 22 meses. Los trabayos, promovidos dende la xunta de saneamientu dependiente de la Conseyería de Fomentu, Ordenación del Territoriu y Mediu Ambiente, van dexar dotar de saneamientu a la localidá de Benia, capital del conceyu, y a los núcleos rurales de Talavero y Villar. Envalórase que la población beneficiada xube a 330 persones.
La obra inclúi la construcción d’una estación depuradora d’agües residuales y tres bombeo, dos en Benia y unu en Villar. La depuradora, que se va instalar en Talavero, va constar de pretratamiento, tratamientu biolóxicu (basáu nuna aireación enllargada), decantación secundaria y la correspondiente estabilización y ensugáu de fangos. Les obres inclúin tamién la instalación de 1.600 metros de colector.
Otres obres na zona: carretera AS-262 y funicular Bulnes
La conseyera esplicó que Fomentu tien en marcha otres actuaciones nos conceyos de la zona, como son la renovación del pavimentu de la carretera AS-242, ente Cangues d’Onís y Cuadonga, que nestos momentos atopar n’execución, y los trabayos de caltenimientu nel funicular de Bulnes, qu’empiecen el próximu llunes y que se van llevar cabu n’horariu nocherniegu, de 19.00 a 05.00 hores, pa nun interferir na marcha de la infraestructura.
Los trabayos na carretera AS-262 ente Sotu de Cangas y Cuadonga, qu’empezaron este mesmu mes, tán siendo executaos pola empresa Alvargonzález Contrates con un presupuestu de 394.055,86 euros y va dexar anovar 6.800 metros de pavimentu. Inclúi tamién la protección d’una turria del terremplén al altor del kilómetru 4+850, según l’arreglu d’un tramu de cera piatonal nesi mesmu puntu.
Respectu al funicular de Bulnes, l’actuación cunta con un presupuestu de 295.175,94 euros y prevese que termine primero qu’acabe l’añu. Tratar d’una obra destinada a poner a puntu la instalación no que se refier a la vía, con trabayos d’axuste y arreglu que van afectar fundamentalmente a la parte de tornillería. Tratar de trabayos que se deriven de la normativa de caltenimientu que tien esti tipu d’instalación, qu’obliga a revisiones periódiques y actuaciones de renovación de pieces.