Les comunidaes d’España Verde -el conveniu interregional d’Asturies, Galicia, Cantabria y País Vascu pa la promoción del norte d’España, fundamentalmente en mercaos internacionales- empecipiaron el periodu de reflexón pa definir la so estratexa pa 2015, que se va concretar a mediaos de noviembre. Va Ser entós cuando les comunidaes soliciten la collaboración de Turespaña pa la so promoción nel estranxeru. El procesu abrió ayeri na comisión de siguimientu d’España Verde, que presidió n’Uviéu’l director xeneral de Comerciu y Turismu del Principáu, Julio González Zapico.
Mientres la xunta realizó un balance de les acciones executaes en 2014 y propunxéronse como principales mercaos pa focalizar la estratexa del próximu añu los países de Francia, Reinu Uníu y Alemaña, cola posibilidá de llevar a cabu dalguna acción puntual con Estaos Xuníos. La campaña de 2015 centraríase fundamentalmente na promoción de la naturaleza, la gastronomía y la cultura d’esta zona del norte.
L’exerciciu actual, coordináu per Asturies, saldaríase col llanzamientu d’un nuevu eslogan España Verde: l’espíritu del Norte, según del productu Bodegues, llagares y palacios, que yá foi presentáu a axencies de les de los cuatro comunidaes, como a otres axencies y medios de comunicación d’Alemaña y Francia. Mientres 2014 tamién s’entamó una esposición sobre naturaleza y surf nos Institutos Cervantes de Viena, Bratislava, Praga y Budapest con un algame mediáticu de 639.000 persones y se rodó y emitió una serie especial sobre’l Camín de Santiago del Norte pal programa España Directu de RTVE.
Les resultancies turístiques pal conxuntu d’España Verde falen d’una medría del turismu internacional nesta zona cimera a la media nacional. Según los últimos datos publicaos pol Institutu Nacional d’Estadística, les comunidaes cantábriques recibieron un 6,2% más de viaxeros estranxeros hasta agostu, que xeneraron una medría nes pernoctaciones internacionales del 3,2%, frente al 4,4% y el 2,8% de media nacional, respectivamente. En concretu, Asturies quintuplicó estes medríes, con xubíes del +16,4% y del +11,6% en mercaos internacionales mientres el mesmu periodu, hasta algamar los datos más altos de la so hestoria.