El patronatu de la Fundación pa la Investigación y l’Innovación Biosanitaria del Principáu d’Asturies (FINBA) nomó a los siete personalidaes que van integrar el comité científicu esternu, que se va encargar de velar pa instaurar y caltener el calter d’excelencia na investigación desenvuelta pola institución. Ente otres funciones, tendrá d’evaluar a los grupos d’investigación qu’opten a formar parte de la fundación, que la so actividá prever empiece nel primer semestre de 2015.
El comité va tar formáu polos profesores Guido Kroemer, en calidá de presidente, Lina Badimon, Eugenio Santos, Ramón Gomis de Barbará, José López Barneo, Isabel Fariñas y Xavier Estivill Palleja. Toos ellos tienen una dilatada trayectoria profesional nel ámbitu académicu, docente ya investigador, y son referentes nacionales ya internacionales na investigación básico y aplicao.
Los trelce organismos, ente empreses, entidaes, ya instituciones públiques y privaes que formen parte del patronatu celebraron güei nel nuevu Hospital Universitariu Central d’Asturies (HUCA) la so primer xunta, na que s’aprobó, amás, el nomamientu del doctor Carlos Suárez, catedráticu d’Otorrinolaringoloxía de la Universidá d’Uviéu, como director científicu de la fundación. Ente los cometíos de la dirección científica destaca’l de proponer les llínees prioritaries a desenvolver en materia d’investigación y l’incorporación d’aquellos proyectos ya investigadores que representen la excelencia dientro de la comunidá científica.
Igualmente, diose lluz verde a la xunta de gobiernu de la fundación, responsable d’executar y controlar el presupuestu de la mesma y d’ellaborar el programa añal d’actividaes, que tendrá de cuntar cola aprobación del patronatu. La xunta va tar presidida por quien ocupe en cada momentu la Dirección Xeneral de Planificación, Ordenación ya Innovación Sanitaria y van formar parte de la mesma les persones qu’ocupen la xerencia del Serviciu de Salú del Principáu d’Asturies (Sespa) y el vicerrectorado de la Universidá d’Uviéu en materia d’Investigación, amás de cuatro miembro designaos pol patronatu.
Los estatutos de la fundación recueyen que’l patronatu, la xunta de gobiernu y la dirección científica, por esti orde, xuntu colos demás órganos de sofitu, van ser los encargaos de velar polos fines de la fundación.
Patronos y benefactores
La primer xunta del patronatu sirvió igualmente p’aprobar la incorporación del Conceyu d’Uviéu y p’anunciar la firma de dos convenios de collaboración col Banco Sabadell-Herrero y cola Fundación Institutu Oftalmolóxicu Fernández-Vega pal desenvolvimientu de llínees concretes d’investigación. Amás, el profesor Luis Fernández Vega va formar dende güei parte del patronatu, a propuesta de la Universidá d’Uviéu.
Cola incorporación de nuevos patronos y benefactores, prevese que la fundación cunte a finales d’añu con una dotación presupuestaria próxima al millón d’euros. La so actividá va financiar coles aportaciones de patronos, benefactores, recursos captaos al traviés de convocatories públiques y privaes y aquellos derivaos d’ingresos xeneraos por ensayos clínicos realizaos nel so ámbitu d’influencia na rede sanitaria. Con estos recursos, la FINBA tendrá de faer frente a les obligaciones que se deriven de les inversiones que realice, y los gastos corrientes, de bienes, personal y servicios. Va Trabayar pa consolidase como centru d’excelencia y pa desenvolver nueves llínees que favorezan la investigación traslacional y el desenvolvimientu de la conocencia.
Obres d’adecuación
Los patronos fueron informaos del próximu entamu de les obres d’adecuación funcional del edificiu que va sirvir de see a la fundación, que fueron axudicaes a una empresa asturiana y nes que se van invertir 2,1 millones. El plazu d’execución ye de cuatro meses, colo que la see va tar llista nel primer trimestre de 2015.
L’inmueble cuenta con cuatro llantes d’usu científicu de 75 metros de llongura por 16 d’anchu y una más, bufarra, onde s’atopen les unidaes de tratamientu d’aire. La superficie total construyida ye de 4.657 metros cuadraos. Acordies con el programa de la fundación, los llaboratorios d’investigación van arrexuntase creando espacios comunes de servicios centrales. Cada unu d’ellos va tener una superficie averada de 50 metros cuadraos, magar el diseñu caracterizar por una flexibilidá que va dexar afaer los espacios a necesidaes futures o xunir dellos llaboratorios ensin realizar obra civil.
La fundación, promovida pol Gobiernu d’Asturies n’alianza cola Universidá d’Uviéu, tien (amás de los alcuerdos alcanzaos col Banco Sabadell-Herrero y cola Fundación Fernández-Vega), compromisos de collaboración d’otros siete empreses consideraes como entidaes benefactores que se van desenvolver en función de distintes fórmules que se van dir concretando nos próximos meses col denominador común d’apostar pola investigación d’excelencia nel Principáu.