El presidente del Principáu, Javier Fernández, asumió esti miércoles el compromisu de suprimir torgues alministratives a l’actividá empresarial. Na primer sesión del Plenu del Alderique d’Orientación Política Xeneral del periodu lexislativu 2014-2015, anunció la simplificación de 149 procedimientos, correspondientes a 36 normes, pa entainar la tramitación y facilitar el desenvolvimientu de la iniciativa entamadora,
Asina, esplicó Fernández, el so Gobiernu respuende a una demanda repitida de los axentes sociales ysobremanera, de la patronal. “Queremos una alministración axilosa que facilite l’actividá y el desenvolvimientu de les empreses. Pa ello, va ser necesariu modificar y afaer lleis, decretos, reglamentos y resolvimientos. Va Ser un esfuerzu ensin oldéu na alministración que nos dexará encurtiar los plazos dende diez díes a tres meses, según cuál sía l’actividá de la que se trate”.
Los cambeos van realizase progresivamente y van empecipiase este mesmu añu. Va Ser el conseyeru d’Economía y Empléu, Graciano Torre, quien compareza a pidimientu mesmu ante la Cámara pa detallar en qué consisten estos cambeos. Sicasí, el presidente adelantró que van afectar al turismu, al comerciu y l’artesanía, la enerxía, la industria, la mocedá, el xuegu, el mediu ambiente, los tresportes, la sanidá, la política forestal, los recursos naturales, la pesca marítima y al Bancu de Tierres.
Salariu social
Nel so discursu, Javier Fernández incidió nes grandes prioridaes del so Gobiernu pa la llexislatura: favorecer la reactivación, combatir el desempléu y salvaguardar l’Estáu de bienestar. Recordó un datu del presupuestu de 2013, el postreru aprobáu: de 3.808 millones, 2.565 millones destinar a gastu social. El porcentaxe algamó’l 67%, idénticu al que se prevía nel proyectu de 2014 que nun salió alantre.
No que va d’añu, el Gobiernu del Principáu destinó más de 60 millones al salariu social y les previsiones apunten a qu’a final d’añu la cifra averar a los 84 millones. “Presido’l Gobiernu que más presupuestu, más medios y más personal dispunxo”, resaltó.
Sí reconoció un retrasu p’atender el creciente númberu de solicitúes: “Pasemos de 8.365 perceptores en 2012 a 12.943, y el númberu de beneficiarios alzar a casi 29.000”. Pa faer frente al problema de la llarga llista de solicitantes “vamos encetar cambeos normativos. El del reglamentu y el de la mesma llei”. “Pero nun acepto, nun puedo aceptar de nenguna manera, que se nos reproche indolencia na atención al salariu social”, incidió.
El cambéu de la llei que prepara la Conseyería de Bienestar Social pa entainar la tramitación y evitar situaciones de colapsu va ser presentada na Xunta Xeneral “en poques selmanes”. “Solicito de mano que se-y conceda la prioridá que merez”, reclamó.
Sanidá
El presidente del Principáu llamentó que fuera la entrada en funcionamientu de dos nuevos hospitales –l’Álvarez-Buylla, en Mieres, y el HUCA, n’Uviéu— la que llograra poner d’alcuerdu a los dos partíos de la derecha n’Asturies, Foru y PP, con política rasa de zancadiella y tierra quemada”.
A dambos reprochó-yos el so falta d’altor de mires: “Nun entendieron nada. Esos hospitales públicos y con xestión pública, mal que los pese— son un ésitu de los asturianos pa los asturianos. Nin yo nin el mio gobiernu hemos intentando apoderánoslos”.
De siguío, anunció obres pa siguir trabayando na meyora de los hospitales públicos. Ente les actuaciones programaes, refirióse Javier Fernández a l’ampliación y reforma del hospital de Cabueñes (Xixón), necesaria p’ameyorar les condiciones de l’asistencia sanitaria y l’atención a los pacientes; l’ampliación y reforma del hospital Carmen y Severu Ochoa (Cangas), y a les meyores nes árees d’urxencia y quirúrxica del hospital de Les Arriondes.
Mediu rural
El xefe del Gobiernu d’Asturies criticó nel so discursu la postura del Gobiernu central con al respective de el financiamientu del Plan de Desenvolvimientu Rural. “De nuevu volvemos recibir males noticies del Ministeriu: en llugar de distribuyir el financiamientu a partes iguales, como se venía faciendo hasta agora, pretenden que nós apurramos el 70% y ellos el 30% restante”, esplicó.
Con una previsión presupuestaria de 499 millones pal sexeniu 2014-2020, 325 millones van ser apurríos pola Unión Europea y los 174 restantes, cofinanciaos pol Principáu y el Gobiernu central. “Prométo-yos a los ganaderos y llabradores que vamos siguir axustando por que’l Ministeriu aumente la so contribución”, aseguró.
Tamién incidió Fernández nel necesariu afitamientu y diversificación de les zones rurales. “Antes de fin d’añu vamos presentar la Estratexa d’Intervención nel Mediu Rural, ellaborada en collaboración cola Universidá”, adelantró.
Otra de les iniciatives que’l presidente avanzó nel so discursu ye la ellaboración d’un plan especial pa los conceyos del Suroccidente, un trabayu que va dirixir la Conseyería de Presidencia y que se va empecipiar en xineru de 2015. El descensu demográficu, l’axuste de la minería y otros factores como les llagunes qu’entá esisten nes sos comunicaciones, faen necesaria una acción coordinada nesa área especialmente castigada. “Nun Resignamos a esi cayente”, hai aseverado.
Presupuestos 2015
Pal presidente del Principáu, Javier Fernández, qu’Asturies cunte en 2015 con unos presupuestos sólidos que sofiten a quien más lo precisen y que sofiten l’actividá empresarial ye una responsabilidá compartida.
Asina lo manifestó nel so discursu, nel qu’aportunó n’apelar al diálogu y al entendimientu pa siguir contribuyendo al desenvolvimientu d’Asturies. “Pa les elecciones queda más de mediu añu. Les campañes tienen el so tiempu, yá van llegar col bombu y la gesticulación habituales. Nun quemar etapes: queda entá enforma por asoceder y enforma por gobernar antes de vencer al trajín electoral”, remarcó. “Vacunémonos contra’l temblón electoral tempranu. Nun volvamos dar el llombu a los asturianos”, reclamó.
Exemplaridá de cargos públicos
Javier Fernández propunxo, a lo último, un pactu al restu de fuerces polítiques pola exemplaridá de los cargos públicos. “Nun van ver un cargó públicu yá non condergáu en sentencia firme, sinón con xuiciu oral abiertu, que caltenga’l so puestu, el so escañu nin la so acta, siquier nes files del mio Gobiernu nin del mio partíu. Puedo dicilo cola cabeza alta”, reivindicó.
“Suscribamos nesta cámara un alcuerdu pol que tolos grupos parlamentarios –y por estensión, los sos partíos- comprometer a espulsar de les sos files a quien se-yos abrir xuiciu oral. A espulsa-yos y destituyi-yos de momentu de les sos responsabilidaes institucionales”, pidió. “Deamos exemplu a los asturianos”, remató’l presidente del Principáu.