L’hospital de Xarrio, cabecera de la área sanitaria I, empezó a recordar a los pacientes les sos cites médiques programaes en consultes esternes y pruebes diagnósticas al traviés d’un mensaxe de testu unviáu con tres díes d’antelación al númberu de teléfonu móvil que facilite l’usuariu. Tolos hospitales públicos del Principáu tienen yá en funcionamientu esti sistema qu’ameyora la comunicación col paciente.
N’Asturies el primer centru n’unviar estos mensaxes foi l’hospital San Agustín, en xunu de 2007, y dende entós namá esti centru unvió más de 2,8 millones de SMS. En septiembre del mesmu añu’l sistema empezó a utilizase nel hospital de Les Arriondes y darréu foise enllantando de forma paulatina en restu d’hospitales.
Esta iniciativa pretende abrir una nueva vía de comunicación col paciente y amenorgar l’índiz de inasistencias que se rexistren, munches d’elles debíes al olvidu de la cita per parte del paciente. El recordatoriu contribúi, amás, a realizar una meyor xestión de los recursos sanitarios yá que si’l paciente nun puede allegar a la cita, puede anulala o camudala con antelación y de esta forma’l so buecu puede ser reasignado a otru usuariu, lo que contribúi a ameyorar les llistes d’espera.
Anguaño, tolos centros del Serviciu de Salú del Principáu d’Asturies (Sespa) qu’unvien mensaxes, cola esceición del HUCA onde la unviada realizar dende l’aplicación Millenium, utilicen una aplicación informática creada y caltenida con personal del propiu Serviciu de Salú. El desenvolvimientu y caltenimientu de l’aplicación informática por aciu la que se xestiona la unviada de los mensaxes ta centralizáu nel serviciu d’informática de la área sanitaria VI, con see nel hospital de Les Arriondes.
Esti programa informáticu dexa a cada centru configurar distintos tipos de mensaxes, el númberu de recordatorios a unviar per cada cita, con cuántos díes d’antelación unviará cada recordatoriu, informar del teléfonu al que se debe dirixir el paciente en casu de querer realizar una consulta o cambéu na so cita.
Coles mesmes, el personal alministrativo dispon d’información de les cites unviaes a cada teléfonu, polo que si dalguna persona contacta col so centru porque tien duldes avera del mensaxe recibíu, con solo indicar el númberu de teléfonu nel que se recibió’l mensaxe, el personal encargao va conocer darréu los mensaxes unviaos a esi teléfonu y tola información adicional, cola que poder responder a les duldes que se-y plantegen.
En tolos casos, la unviada de los mensaxes realizar al traviés de la plataforma d’unviada de mensaxes del Gobiernu del Principáu d’Asturies, GobAstur.