La Conseyería de Sanidá punxo en marcha la Oficina d’Evaluación de la Tecnoloxía Sanitaria del Principáu d’Asturies (OETSPA) coles mires de favorecer l’usu más eficiente de tolos recursos humanos y asistenciales del Serviciu de Salú del Principáu d’Asturies (Sespa), amás de fomentar les meyores tecnoloxíes sanitaries y favorecer l’abandonu de les menos segures.
Esti tipu d’axencies, que yá esisten n’otres comunidaes autónomes como Andalucía, País Vascu, Madrid, Galicia o Canaries, o nel Institutu de Salú Carlos III, ocúpense fundamentalmente d’investigar y esaminar el valor y contribución de cada tecnoloxía sanitaria a la meyora de la salú individual y colectivo, teniendo en cuenta tamién el so impactu económico y social.
Ente les sos funciones principales tán les d’informar sobre la introducción, espardimientu y usu de tecnoloxíes sanitaries; realizar tresferencia de la conocencia de los estudios científicos; y asegurar una metodoloxía calidable pa la ellaboración de productos basaos na evidencia.
La directora xeneral d’Innovación, Concepción Saavedra, señala qu’esta oficina busca “apurrir información fiable, relevante y preséu al conxuntu del sistema sanitariu para tomar de decisiones, según contribuyir a la introducción ordenada de les tecnoloxíes por aciu l’establecimientu rigorosu del so grau de idoneidad pa contribuyir al so usu apropiáu. Lo que definimos como faer les coses correctes, correchamente”.
La OETSPA va tar integrada por un coordinador; un especialista en medicina preventiva y salú pública con esperiencia n’evaluación de tecnoloxíes sanitaries, epidemioloxía clínica, docencia ya investigación; una enfermera; y un alministrativu. Toos ellos van cuntar cola collaboración permanente de técnicos de salú de la conseyería y del Sespa, responsables calidable de les árees sanitaria, documentalistes y y farmacéuticos.
La oficina va encargar de detectar les tecnoloxíes sanitaries emerxentes y encamentar el so usu si resulten eficaces; ellaborar guíes clíniques; desaconseyar determinaes técniques y pruebes que nun apurran valor o inclusive puedan resultar contraproducentes pa los pacientes; y evaluar ya investigar les tecnoloxíes sanitaries.
Como percancia de tresferencia de la conocencia y espardimientu d’evidencies, tamién va ufiertar a los profesionales una base de datos colos informes d’evaluación de tecnoloxíes sanitaries y los encamientos d’éstes pa pacientes; guíes de práctica clínica, y ferramientes d’ayuda en tomar de decisiones.
Nel ámbitu de la calidá, unu de los sos oxetivos fundamentales ye la collaboración cola rede española d’Axencies d’Evaluación de Tecnoloxíes Sanitaries y Prestaciones del Sistema Nacional de Salú, formada poles unidaes d’evaluación de l’Alministración central y de les comunidaes autónomes, que trabayen de manera coordinada, con una metodoloxía común y sol principiu de la reconocencia mutua y la cooperación.