La campaña de vacunación antigripal de la temporada 2014-2015 va empezar el próximu martes, día 14 d’ochobre, y va rematar el 28 de noviembre. La Conseyería de Sanidá adquirió nesta ocasión 217.000 dosis, con un presupuestu de 676.600 euros. Les vacunes van aplicase gratuitamente en 191 puntos distribuyíos por tola xeografía asturiana de la siguiente manera:
- Área Sanitaria Puntos – de distribución
- Área Sanitaria I (Xarrio) 16
- Área Sanitaria II (Cangas) 9
- Área Sanitaria III (Avilés) 28
- Área Sanitaria IV (Uviéu) 52
- Área Sanitaria V (Xixón) 24
- Área Sanitaria VI (Les Arriondes) 19
- Área Sanitaria VII (Mieres) 23
- Área Sanitaria VIII (Llangréu) 14
- Otros Centros 6
El Serviciu de Salú del Principáu d’Asturies (Sespa) ufierta l’aplicación gratuito y descentralizao de la vacuna mientres estes campañes, que se realicen dende 1987 y diríxense a los grupos de población con mayor riesgu de desenvolver una enfermedá grave acomuñada al gripe. Anguaño, toles persones pa les que ta indicada la vacuna van poder recibila a partir del día 14. El siguimientu de la situación del gripe n’Asturies entá nun amuesa nicios de circulación de virus, polo que ye un bon momentu pa vacunase.
Les vacunes antigripales son trivalentes, similares a les de temporaes anteriores, que la so composición correspuende a los encamientos establecíos pola Organización Mundial de la Salú (OMS) pa esta temporada nel hemisferiu norte. Esti encamientu basar en función de los virus gripales que se preve que van circular mientres el próximu iviernu.
La Dirección Xeneral de Salú Pública encamienta a les persones que formen parte de los grupos de riesgu a qu’alleguen a vacunase al so centru sanitariu, cuidao que ye la midida más eficaz pa prevenir el desenvolvimientu d’una enfermedá grave acomuñada al gripe. Tamién resulta fundamental que se vacunen el trabayadores sanitarios, pa evitar que puedan tresmitir la infección a los ciudadanos.
La vacuna namá contien partícules inactivadas del virus, polo qu’en nengún casu puede producir enfermedá gripal. Ye bien segura, yá que apenes produz efectos secundarios, anque puede causar molesties nel llugar d’inyección y, en dellos casos, otros síntomes como fiebre y malestar xeneral. Sicasí, esta sintomatoloxía sume en pocos díes.
El principal oxetivu d’esta campaña ye consiguir que se vacunen siquier el 65% de les persones de 65 años o más, como indicador xeneral. Nos últimos años, esta cobertoria de vacunación caltúvose llixeramente per debaxo del oxetivu, posiblemente por cuenta de una ciertu tracamundiu ya incertidume sobre la vacuna antigripal ente la población, derivada de la vacunación pandémica del 2010.
¿A quién diríxese la campaña?
Como n’años anteriores, la campaña diríxese específicamente a dos grupos de persones: les que tienen un mayor riesgu de desenvolver entueyos derivaos de la infección gripal, y les que pueden tresmitir la infección a los anteriores por cuenta de un contactu habitual con ellos. Estos grupos se desglosan en:
Persones con indicación médica:
· Persones con enfermedaes cróniques de cualquier edá, incluyendo a les persones con inmunodeficiencies. Como novedá, nesti grupu incluyir a les persones con obesidá mórbida o con enfermedaes que traen disfunciones cognitives.
· Neños y adolescentes con tratamientos enllargaos con salicilatos (aspirina).
· Muyeres embarazaes mientres la temporada gripal.
· Usuarios d’instituciones d’atención a enfermos crónicos o a persones de tercer edá (residencies, viviendes tutelaes y centros de día).
Persones de 65 años y más, non incluyíes nel grupu anterior
Persones con indicaciones ocupacionales:
· Toos el trabayadores sanitarios.
· Trabayadores de residencies ya instituciones qu’atienden a enfermos crónicos
· Trabayadores de residencies de tercer edá y centros de día.
· Persones que realicen atención domiciliaria de persones d’altu riesgu.
· Trabayadores de servicios públicos esenciales.
· Persones que la so actividá profesional pueda suponer un contactu con aves infectaes por gripe aviar.
Les vacunes aplicar de forma gratuita y descentralizada nos centros de salú y consultorios del Sespa. Les persones comenenciudes tienen de contactar col so centru sanitariu habitual pa pidir cita previa.
Nos centros pa l’atención de persones mayores la vacunación va realizar por personal sanitario propiu o pol personal d’atención primaria que-yos correspuenda. El personal sanitario y otros profesionales pa los que ta indicada la vacunación recibir de normal nos sos centros de trabayu.
La vacunación ye la midida más eficaz pa prevenir el gripe o embrivir los sos entueyos. Tamién ye importante poner en práctica midíes hixéniques pa evitar la tresmisión de persona a persona:
· Llavase les manos con frecuencia (especialmente en sonándose o espirriar, dir al aséu y antes de comer).
· Tapase la boca y la ñariz con un pañuelu de papel al espirriar o tusir y refugalo dempués.
· Nun compartir vasos, cubiertos, toallas y otros oxetos que pudieren tar en contactu con cuspia y secreciones respiratories.